30 Aralık 2010 Perşembe

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Bölüm hakkında genel kısa bilgi
Doğu Akdeniz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, etik sorumluluğunun bilincinde olan, yaratıcı, son teknolojik gelişmeleri takip eden, yönetimsel becerilere sahip ve bu becerilerini de aldığı kuramsal bilgilerle birleştirerek günümüzün globalleşen dünyasında sektörün değişen ihtiyaçlarını karşılayabilecek mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Bölüm Olanakları
Bölüm bünyesinde oluşturulan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Proje Merkezi sayesinde bütünleşik pazarlama iletişimi, reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyalarının bütün aşamalarını gerçekleştirme olanağı bulmakta, kendilerini ayrıcalıklı kılacak profesyonel deneyim ve özgüvenle mezun olmaktadırlar. Bölüm öğrencilerinin gerçekleştirdikleri projeler, ulusal ve uluslararası alanda düzenlenen çeşitli yarışmalara katılma hakkını elde etmekte, buralardan ödüllerle dönmektedirler.

Öğretim / Öğrenim
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü; öğrencilerine sağlam bir kuramsal temel vermenin yanı sıra, ürettikleri halkla ilişkiler ve reklam projeleriyle öğrendiklerini uygulamaya koyma şansını da vermekte ve böylece yaratıcı metin yazarlığı, masaüstü yayıncılık, bilgisayarda grafik tasarımı, pazar araştırması, müşteri temsilciliği, kamuoyu oluşturma, siyasal kampanya tasarlama, pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyası tasarlama gibi alanın temel çalışma alanlarını bizzat uygulayarak öğrenme olanağı sunmaktadır. Ayrıca öğrenciler, Fakülte’nin diğer bölümlerinden aldıkları seçimlik dersler aracılığıyla iletişim alanının gerektirdiği çok yönlü beceri ve bakış açısını da kazanmaktadırlar. Bütün bunlara ek olarak, öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri projeler ile katıldıkları yarışmalar, iş bulma konusunda  mezunlarımızı ayrıcalıklı kılan bir çalışma dosyası oluşturmaktadır.

Bölüm Aktiviteleri / Başarıları
Proje Merkezindeki aktiviteleri, düzenli olarak alanında başarılı konukların bölüme gelmeleri ve akademik personelin bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeylerdeki konferanslara katılmaları şeklinde özetlenebilir. Akademik personel uluslararası düzeydeki konferanslara katılmak ve akademik yayınlar yapmak suretiyle bölüm ile dışta bulunan kurumlar arasında ilişki kurmayı hedeflemekte ve dünya çapında meydana gelen gelişmeleri takip etmektedir. Alanında başarılı işlere imza atmış saygı değer konukların katılımıyla bölüm ve diğer kuruluşlar arasındaki ilişkilerin düzenli hale getirilmesi hedeflenmektedir. Her yıl düzenli olarak yapılan dönem sonu proje sunum günlerinde de önemli konukları misafir eden bölümümüz aynı zamanda ECREA gibi uluslararası kuruluşun da üyesi olarak dünya çapındaki gelişmeleri takip etmekte ve öğrencilerine yansıtmaktadır.

Kariyer Olanakları ve Mezunlar
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olan öğrenciler özel şirketlerin halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabildikleri gibi, iletişim danışmanı olarak da görev yapabilmektedirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, gazete, radyo, televizyon ve dergi gibi farklı medya kuruluşlarının tanıtım birimlerinde de çalışabiliyorlar. Ayrıca halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında da iş olanağı bularak; strateji oluşturma, yaratıcılık, grafik tasarım, pazar araştırması, medya planlama, müşteri ilişkileri gibi değişik departmanlarda görevler üstlenebilmektedirler.

Program Yapısı:
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencilerinin kendilerine sunulan ders programları arasından hedefleri doğrultusunda bir seçim yaparak, Halkla İlişkiler ve ya Reklamcılık alanlarının herhangi birinde uzmanlaşmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Öğrenci beşinci akademik dönemin başlangıcında farklı program paketlerinden kendisine uygun olanı seçmesi ve bu seçim doğrultusunda bir bitirme projesi sunması gerekmektedir.

Müfredat:

Birinci Yıl
Güz Bahar
COMM103 Medya Okuryazarlığı
COMM122 İletişim Sosyolojisi
COMP101 Bilgisayar Okuryazarlığı
ENGL191 İletişim için İngilizce I
PRAD111 Fakülte Seçmeli Dersi
TURK100/199 Türkçe
COMM101 İletişim Araştırmalarına Giriş
XXXXXX  Üniveriste Seçmeli Dersi
XXXXXX  Üniversite Seçmeli –Fiziki/Doğal
Bilimler
ENGL192  İletişim için İngilizce II
PRAD112  Fakülte Seçmeli Dersi

İkinci Yıl
Güz Bahar
COMM205 Kitle İletişimi Teorileri
PRAD205   Halkla İlşkilere Giriş
PRAD299   Reklamcılığa Giriş                                   PRAD201   Pazarlamaya Giriş
PRAD233   Bölüm seçmeli Dersi
PRAD202 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
PRAD206 Etki ve İkna Yaklaşımları
ECON222 Ekonomi
COMM236Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Sosyal
Psikoloji
RTVF251 TV Yapımcılığının Temelleri

Üçüncü Yıl
Güz Bahar
COMM301 Kültürel Çalışmalar
PRAD301   Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta
İkna Edici Yazım Teknikleri XXXXXX Üniversite Seçmeli Dersi
XXXXXX Üniversite Seçmeli Dersi
PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi


PRAD302 Bütünleşik Pazarlama İletişiminde
Araştırma Yöntemleri
PRAD304 Halkla İlişkiler ve Toplum
PRAD306 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yasal ve Etik
Konular
PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi
PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi



Dördüncü Yıl
Güz Bahar
COMM404 Yeni İletişim Paradigmaları
PRAD401   Reklamcılık ve Toplum
PRAD403   Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta
Yeni İletişim Teknolojileri
PRADXX    Bölüm Seçmeli Dersi
PRADXX    Bölüm Seçmeli Dersi

PRAD402 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta
Sunum Becerileri
PRAD404  Bitirme Projesi
PRADXX  Bölüm Seçmeli
PRADXX  Bölüm Seçmeli
HIST200/299 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi

Bölüm Künyesi

Fakülte İletişim Fakültesi
Bölüm Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Derece Lisans
Süre 4 yıl
Eğitim Dili İngilizce
Yüksek Lisans Olanakları Yüksek Lisans ve Doktora Programları
Tel (+90 392) 630 2006 / 630 2352 / 630 1546
Fax (+90 392) 365 0743
E-posta prad@emu.edu.tr Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir
Web http: //www.fcms.emu.edu.tr
Başvuru TC vatandaşı öğrenciler programa ÖSYM tarafından yerleştirilmektedirler.


Akademik Personel


Dr. Baruck Opiyo (Bölüm Başkanı)
Dr. Tuğrul İlter (Dekan)
Dr. Zerrin Oral Kavas
Dr. Ülfet Kutoğlu
Öğretim Görevlisi Agah Gümüş
Öğretim Görevlisi Umut Ayman
http://fcms.emu.edu.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=56%3Apublic-relation-and-advertising-ba&catid=41%3Apublic-relations-and-advertising&Itemid=56&lang=tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder