Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Bölüm hakkında genel kısa bilgi
Doğu Akdeniz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, etik sorumluluğunun bilincinde olan, yaratıcı, son teknolojik gelişmeleri takip eden, yönetimsel becerilere sahip ve bu becerilerini de aldığı kuramsal bilgilerle birleştirerek günümüzün globalleşen dünyasında sektörün değişen ihtiyaçlarını karşılayabilecek mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bölüm Olanakları
Bölüm bünyesinde oluşturulan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Proje Merkezi sayesinde bütünleşik pazarlama iletişimi, reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyalarının bütün aşamalarını gerçekleştirme olanağı bulmakta, kendilerini ayrıcalıklı kılacak profesyonel deneyim ve özgüvenle mezun olmaktadırlar. Bölüm öğrencilerinin gerçekleştirdikleri projeler, ulusal ve uluslararası alanda düzenlenen çeşitli yarışmalara katılma hakkını elde etmekte, buralardan ödüllerle dönmektedirler.
Öğretim / Öğrenim
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü; öğrencilerine sağlam bir kuramsal temel vermenin yanı sıra, ürettikleri halkla ilişkiler ve reklam projeleriyle öğrendiklerini uygulamaya koyma şansını da vermekte ve böylece yaratıcı metin yazarlığı, masaüstü yayıncılık, bilgisayarda grafik tasarımı, pazar araştırması, müşteri temsilciliği, kamuoyu oluşturma, siyasal kampanya tasarlama, pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyası tasarlama gibi alanın temel çalışma alanlarını bizzat uygulayarak öğrenme olanağı sunmaktadır. Ayrıca öğrenciler, Fakülte’nin diğer bölümlerinden aldıkları seçimlik dersler aracılığıyla iletişim alanının gerektirdiği çok yönlü beceri ve bakış açısını da kazanmaktadırlar. Bütün bunlara ek olarak, öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri projeler ile katıldıkları yarışmalar, iş bulma konusunda mezunlarımızı ayrıcalıklı kılan bir çalışma dosyası oluşturmaktadır.
Bölüm Aktiviteleri / Başarıları
Proje Merkezindeki aktiviteleri, düzenli olarak alanında başarılı konukların bölüme gelmeleri ve akademik personelin bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeylerdeki konferanslara katılmaları şeklinde özetlenebilir. Akademik personel uluslararası düzeydeki konferanslara katılmak ve akademik yayınlar yapmak suretiyle bölüm ile dışta bulunan kurumlar arasında ilişki kurmayı hedeflemekte ve dünya çapında meydana gelen gelişmeleri takip etmektedir. Alanında başarılı işlere imza atmış saygı değer konukların katılımıyla bölüm ve diğer kuruluşlar arasındaki ilişkilerin düzenli hale getirilmesi hedeflenmektedir. Her yıl düzenli olarak yapılan dönem sonu proje sunum günlerinde de önemli konukları misafir eden bölümümüz aynı zamanda ECREA gibi uluslararası kuruluşun da üyesi olarak dünya çapındaki gelişmeleri takip etmekte ve öğrencilerine yansıtmaktadır.
Kariyer Olanakları ve Mezunlar
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olan öğrenciler özel şirketlerin halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabildikleri gibi, iletişim danışmanı olarak da görev yapabilmektedirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, gazete, radyo, televizyon ve dergi gibi farklı medya kuruluşlarının tanıtım birimlerinde de çalışabiliyorlar. Ayrıca halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında da iş olanağı bularak; strateji oluşturma, yaratıcılık, grafik tasarım, pazar araştırması, medya planlama, müşteri ilişkileri gibi değişik departmanlarda görevler üstlenebilmektedirler.
Program Yapısı:
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencilerinin kendilerine sunulan ders programları arasından hedefleri doğrultusunda bir seçim yaparak, Halkla İlişkiler ve ya Reklamcılık alanlarının herhangi birinde uzmanlaşmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Öğrenci beşinci akademik dönemin başlangıcında farklı program paketlerinden kendisine uygun olanı seçmesi ve bu seçim doğrultusunda bir bitirme projesi sunması gerekmektedir.
Müfredat:
Birinci Yıl
Güz | Bahar |
COMM103 Medya Okuryazarlığı COMM122 İletişim Sosyolojisi COMP101 Bilgisayar Okuryazarlığı ENGL191 İletişim için İngilizce I PRAD111 Fakülte Seçmeli Dersi TURK100/199 Türkçe | COMM101 İletişim Araştırmalarına Giriş XXXXXX Üniveriste Seçmeli Dersi XXXXXX Üniversite Seçmeli –Fiziki/Doğal Bilimler ENGL192 İletişim için İngilizce II PRAD112 Fakülte Seçmeli Dersi |
İkinci Yıl
Güz | Bahar |
COMM205 Kitle İletişimi Teorileri PRAD205 Halkla İlşkilere Giriş PRAD299 Reklamcılığa Giriş PRAD201 Pazarlamaya Giriş PRAD233 Bölüm seçmeli Dersi | PRAD202 Bütünleşik Pazarlama İletişimi PRAD206 Etki ve İkna Yaklaşımları ECON222 Ekonomi COMM236Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Sosyal Psikoloji RTVF251 TV Yapımcılığının Temelleri |
Güz | Bahar |
COMM301 Kültürel Çalışmalar PRAD301 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta İkna Edici Yazım Teknikleri XXXXXX Üniversite Seçmeli Dersi XXXXXX Üniversite Seçmeli Dersi PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi | PRAD302 Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Araştırma Yöntemleri PRAD304 Halkla İlişkiler ve Toplum PRAD306 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yasal ve Etik Konular PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi |
Dördüncü Yıl
Güz | Bahar |
COMM404 Yeni İletişim Paradigmaları PRAD401 Reklamcılık ve Toplum PRAD403 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yeni İletişim Teknolojileri PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi PRADXX Bölüm Seçmeli Dersi | PRAD402 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Sunum Becerileri PRAD404 Bitirme Projesi PRADXX Bölüm Seçmeli PRADXX Bölüm Seçmeli HIST200/299 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi |
Bölüm Künyesi
Fakülte | İletişim Fakültesi |
Bölüm | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık |
Derece | Lisans |
Süre | 4 yıl |
Eğitim Dili | İngilizce |
Yüksek Lisans Olanakları | Yüksek Lisans ve Doktora Programları |
Tel | (+90 392) 630 2006 / 630 2352 / 630 1546 |
Fax | (+90 392) 365 0743 |
E-posta | prad@emu.edu.tr |
Web | http: //www.fcms.emu.edu.tr |
Başvuru | TC vatandaşı öğrenciler programa ÖSYM tarafından yerleştirilmektedirler. |
Akademik Personel
Dr. Baruck Opiyo (Bölüm Başkanı)
Dr. Tuğrul İlter (Dekan)
Dr. Zerrin Oral Kavas
Dr. Ülfet Kutoğlu
Öğretim Görevlisi Agah Gümüş
Öğretim Görevlisi Umut Ayman
http://fcms.emu.edu.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=56%3Apublic-relation-and-advertising-ba&catid=41%3Apublic-relations-and-advertising&Itemid=56&lang=tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder